Canadees tribute aan Eva Cassidy

Je begint met een prachtig verhaal, voegt daar een paar stervocalen aan toe en vervolgens meng je die met waanzinnige muziek op smaak gebracht met een Gospelkoor…

Je gooit het geheel in een kookpot met een uitstekende viermans-band; ziedaar het recept voor een fantastische avond live entertainment.

How Can I Keep From Singing brengt een hommage aan Eva Cassidy, de muzikale parel uit Amerika. Aangevoerd door de getalenteerde en veelzijdige Cayla Brooke neemt deze productie je mee op een reis van de eenvoudige start van het leven van Eva Cassidy in Washington DC naar enkele van haar magische momenten op het podium en het verhaal eindigt bij naar vroegtijdige dood in 1996. Een melodieuze reis; eclectisch maar boeiend tot de laatste minuut. Met meer dan 25 songs is het een luisterfeest van muzikale stijlen, uiteenlopend van jazz en blues, tot gospel, country en folk. ‘In ieder geval niet die poprotzooi,’ zoals Eva het zelf formuleerde. Waar kun je Stormy Monday, Over the Rainbow, Wayfaring Stranger, Fields of Gold en Danny Boy nog in één set bij elkaar horen? Cayla Brooke mengt deze nummers schijnbaar moeiteloos en brengt ze op haar geheel eigen wijze compleet met haar sprankelende humor.

Tom Pickett

Cayla wordt op het podium vergezeld door de charismatische en begaafde Tom Picket die funk en lekkere ouderwetse soul aan deze aanstekelijke mix toevoegt.  Als deze twee talenten hun krachten bundelen ontstaat er een muzikale magie. Ze hebben samen zoveel plezier in hun optreden dat er tijdens deze avond als vanzelf een glimlach op je gezicht verschijnt.

Met een spectaculaire viermans-band, geleid door Bill Sample op de piano en met verder gevierde musici als Rene Worst op de bas, David Ivaz op de gitaar en Buff Allen op de drums wordt dit een avond om niet snel te vergeten. Meer dan een concert is How Can I Keep From Singing een unieke show vol verrassingen die je niet mag missen. Als je niet weet wie Eva Cassidy is, zullen haar fans waar ook ter wereld je kunnen vertellen waarom het de moeite waard is haar te leren kennen. En als je al een liefhebber bent, weet je al welke verrukkelijke traktatie je hier te wachten staat!

Meer info:

Tribute Choir Music Book