Eva Cassidy komt tot leven in Zoetermeer

Deze maand is het twintig jaar geleden dat Eva Cassidy Live At Blues Alley opnam in Georgetown DC. Dat album had de grote doorbraak voor haar moeten betekenen, maar het liep anders. Nog in datzelfde jaar 1996 overleed de bescheiden, maar talentvolle zangeres. Pas vier jaar later sloegen haar stem en haar songs wereldwijd in als een bom. Bekende liedjes vertolkte ze muzikaal zo kernachtig en tekstueel zo oprecht dat ze een nieuwe betekenis kregen. Ook in Nederland is de muziek van Eva Cassidy populair: haar versies van ‘Fields of Gold’ en ‘Songbird’ staan ieder jaar hoog in de Top 2000.

Blues Alley

Een jaar geleden werd op haar verjaardag de eerste Eva Cassidy-fanclub ter wereld opgericht. Dit gebeurde tijdens een mooie drukbezochte bijeenkomst met veel muziek en herinneringen aan Eva Cassidy. Humberto Tan werd die avond benoemd tot erelid van de fanclub; het levensverhaal van Eva Cassidy is nog altijd een bron van inspiratie voor deze talkshow-host.

Humberto Tan

Op 4 februari 2016 (in de week waarin Eva Cassidy 53 zou zijn geworden) zal haar muziek opnieuw op indrukwekkende wijze weerklinken dankzij een optreden van Jerney Kate en haar band in het Stadstheater Zoetermeer. Van de verfijnde folk van ‘Autumn Leaves’ tot de stevige rhythm-and-blues van ‘Take Me To The River’. Een jaar geleden zette deze Eva Cassidy Tribute Band een verpletterend goede show neer: “Het is alsof Eva Cassidy tot leven is gekomen,” schreef De Gooi- en Eemlander en de verwachtingen zijn opnieuw hooggespannen!

Jerney Kate

Daarnaast vertellen fanclub-voorzitter Anton van Dijken en Eva Cassidy-biograaf Johan Bakker over hun fascinatie voor de Amerikaanse zangeres en is het mogelijk andere liefhebbers van de muziek van Eva Cassidy te ontmoeten.

Entree €12,50

Inloop: 19.30 uur

Start programma: 20.30 uur

Stadstheater Zoetermeer

Theaterplein 10

2711 EK Zoetermeer

Graag aanmelden via: OfficialEvaCassidyFanclub@gmail.com

Meer informatie: 06-45700121

Volg ons op Facebook: Facebook.com/OfficialEvaCassidyFanclub

Twitter: @EvaFanClub

Eén reactie op “Eva Cassidy komt tot leven in Zoetermeer”

1. paul stikvoort schreef:

las het in het Streekblad. Eva Cassidy, wat is dat? Nooit van gehoord. Een avond geluisterd naar zoveel van haar songs op Spotify. ik was verkocht en kwam luisteren en meegenieten van de Tribute voorstelling in het Stadstheater. Wat een Jersey!, zingt de sterren uit de hemel. Een superavond. Voor je het je realiseerde was Jersey al aan haar toegift bezig. Negentig minuten topprestatie van de Band met fenomeen Jersey.
    Waar blijven haar records, CD’s of hoe kan zij haar talent beter ten gehore brengen dan via Youtube-filmpjes. Umberto Tan, doe er wat je kan.
    Met dit succes zie ik gelijk een probleem ontstaan. Richt de fanclub zich nu op Jersey Kate of blijft zij uitbouwen op haar legende Eva Cassidy. Maakt voor mij niet uit, ik blijf beiden beluisteren.