Herinnering aan Isabel Cassidy Bligh (1933-2016)

Eva Cassidy’s tante Isabel stierf op 28 december 2016. Ze werd 83. Isabel is de zus van Hugh Cassidy, Eva’s vader. Isabel was een van de eerste mensen die echt geloofden in Eva Cassidy’s talent. Ze ondersteunde Eva vanaf het begin van haar carrière. Ze kwam al naar Eva’s concerten toen bijna niemand anders dat deed. Isabel doneerde een bedrag waardoor de The Eva Cassidy Band in staat was het album Live At Blues Alley op te nemen. Eva noemde Isabel haar Beschermheilige voor de Kunst. Isabel Cassidy was zelf ook een getalenteerde vrouw; ze was muzikaal en was zeer geïnteresseerd in kunst. Ze richtte haar eigen koor op en was lerares. Na de dood van haar man Alan B. Bligh in 1992 was ze verantwoordelijk voor de opvoeding van haar drie kinderen. Onze oprechte deelneming gaat uit naar de familie en vrienden van Isabel.

Isabel Cassidy Bligh

Op 28 januari wordt Isabel Cassidy Bligh herdacht tijdens een speciale samenkomst in Alexandria (VA).