Oprichtingsavond Eva Cassidy Fanclub 2-2-2015

Op de 52ste verjaardag van Eva Cassidy komt haar muziek op indrukwekkende wijze tot leven door een optreden van Jerney Kate en haar band.

Eva Cassidy die met haar postume album Songbird miljoenen harten raakte, heeft haar eigen roem niet meegemaakt. De Amerikaanse zangeres stierf in 1996 veelzijdig, maar onbekend op de jonge leeftijd van 33 jaar aan de gevolgen van huidkanker.

Eva Cassidy was een authentiek kunstenaar voor wie alleen het allerbeste goed genoeg was. Ze keerde zich af van de oppervlakkige wereld van de showbusiness waar glitter, geld en uiterlijk vertoon de norm zijn. Bekende songs vertolkte ze echter muzikaal zo kernachtig en tekstueel zo oprecht dat ze een nieuwe betekenis kregen. Ook in Nederland wordt de muziek van Eva Cassidy steeds populairder: haar versies van ‘Fields of Gold’ en ‘Songbird’ staan ieder jaar hoog in de Top 2000.

Jerney Kate

De waardering voor Eva Cassidy krijgt op wat haar 52ste verjaardag zou zijn geweest, gestalte in de oprichting van de eerste Eva Cassidy fanclub ter wereld. Dit bijzondere moment wordt onderstreept door een aan deze zangeres gewijde avond op 2 februari 2015 onder voorzitterschap van Eva Cassidy-fan van het eerste uur Anton van Dijken.

Eva’s muziek komt op deze oprichtingsavond op indrukwekkende wijze tot leven dankzij een optreden van Jerney Kate en haar band. Van de verfijnde folk van ‘Autumn Leaves’ tot de stevige rhythm and blues van ‘Take Me To The River’. Het belooft een verpletterend goede show te worden in een van de mooiste theaters van Nederland.

Ook vertellen historicus en popmuziekkenner Harry Knipschild en Eva Cassidy biograaf Johan Bakker over hun fascinatie voor de Amerikaanse zangeres.

2 februari 2015. Inloop vanaf 19.30 uur, start programma 20 uur.

Locatie: Podium De Vorstin, Koninginneweg 44, 1211 AS Hilversum. Entree €10,- (daarmee ben je lid van de enige Eva Cassidy fanclub ter wereld en ontvang je tevens drie consumpties)

Op drie minuten loopafstand van station Hilversum. Volop parkeergelegenheid.

Podium De Vorstin

Graag aanmelden via: OfficialEvaCassidyFanclub@gmail.com

Meer informatie: 06-45700121

Facebook.com/OfficialEvaCassidyFanclub

Twitter @EvaFanClub

Eén reactie op “Oprichtingsavond Eva Cassidy Fanclub 2-2-2015”

1. Miranda Narold schreef:

De hartverwarmende muziek van Eva Cassidy ‘draaien’ wij zeer regelmatig in de door vrijwilligers gerunde koffie- en theeschenkerij In de Malle Molen van molen Hollands Welvaart te Mensingeweer.