De makers van THE ESSENCE OF EVA hebben jouw hulp nodig!

Filmmakers Alex Fegan en Malcolm Willis reisden vanuit Ierland naar Maryland USA om Eva Cassidy’s familieleden te ontmoeten. Sindsdien bestond hun reis uit het interviewen van mensen op het vasteland van de VS, Hawaï en IJsland, waaronder originele bandleden, goede vrienden, familie en de muziekiconen Sting en Mick Fleetwood.

Mick Fleetwood in the Essence of Eva

Door interviews met haar beste vrienden en familie laat de documentaire THE ESSENCE OF EVA via herinneringen, verhalen en liedjes van en over Eva Cassidy zien hoe authentiek ze was. Op een integere manier, maar met passie vertelt deze film haar levensverhaal waarmee ze anderen nog altijd inspireert. Deze documentaire laat zien dat Eva’s leven net zo kunstzinnig, hoopvol en fantasierijk was als de muziek waarmee ze na haar dood zo geliefd werd.

Eva

Inmiddels is de film is zo goed als klaar. De eerste reacties zijn overweldigend, maar Alex en Malcolm gaan voor de allerbeste kwaliteit. Vanwege beperkte middelen en een krappe financiering staan Alex en Malcolm nu op een kritiek punt om de uiteindelijke kosten te kunnen dekken. Ze willen deze film volgens de hoogst mogelijke normen voltooien en daarom nodigen ze jou uit om hun team te versterken en deel uit te maken van deze bijzondere reis en die samen met hen te kunnen waarmaken!

Eén reactie op “De makers van THE ESSENCE OF EVA hebben jouw hulp nodig!”

1. Simon Paulis schreef:

Ida de Nijs started singing when she got all Eva’s records. She was 56. Her husband translated some of the songs and on her 5 albums so far, she recorded a number of them. She still sings Eva’s songs in English while rehearsing in her little theater a lot. I married her and love hearing her do that. On her site you can find some and even videoclips for TV in Belgium.