Mini-documentaire over Live at Blues Alley

Op YouTube is een fascinerende mini-documentaire (eigenlijk meer een podcast met plaatjes) te zien over Eva Cassidy Live At Blues Alley. De opnames voor dit album gingen gepaard met technische tegenslagen. Eva Cassidy wilde dan ook aanvankelijk helemaal niet dat de plaat werd uitgebracht. Op het live-album dat in 1996 verscheen is slechts een kleine selectie te horen aangevuld met studio-materiaal.

Eva at Blues Alley

Eva in jazz club Blues Alley

Twintig jaar na de dood van de zangeres waren de optredens van de Eva Cassidy band eindelijk in zijn geheel te horen. Wie deze opnames onbevangen beluistert, kan niet anders dan concluderen dat op 3 januari 1996 muziekhistorie werd geschreven in jazz club Blues Alley te Georgetown!

Image from the min-docu

Beeld uit de mini-docu

De Eva Cassidy Band speelde twee sets vol sprankelend stevige nummers: een rockende ‘Take Me To The River’, een soulvolle ‘Chain Of Fools’ en een stomende versie van ‘Route 66’. Zelfs als jazzband functioneerde de Eva Cassidy Band uitstekend. En een verkouden Eva Cassidy klinkt nog altijd beter dan de meeste gezonde zangeressen.